Big data & B2B

De mogelijkheden van big data voor B2B marketeers

Experts voorspellen, dat tegen 2020 de hoeveelheid opgeslagen data 50 keer groter zal zijn dan in 2010. Deze enorme explosie van data wordt wel beschouwd als de nieuwe olie, of zelfs een nieuwe assetcategorie. De impact van de nieuwe smeltkroes van gegevens en analyses zien wij zowel in de publieke als de private sector. Nog ingrijpender is de verstoring van traditionele concurrentieverhoudingen tussen verschillende branches door exclusieve toegang tot eigen data. Bedrijven met diepe data sets zullen steeds meer mogelijkheden hebben om in markten buiten hun traditionele domeinen te opereren. 

In B2C markten en Retail zijn er veel voorbeelden van data driven marketing op basis van een 360º klantenprofiel. Tijdens de lunchbijeenkomst van 24 november 2016 gaf Ortec Consulting inzicht in hoe B2B ondernemingen analytics kunnen inzetten bij het optimaliseren van de customer life cycle:

  • Hoe gebruiken we analytics om klanten beter te begrijpen en gericht prospects te bereiken?
  • Hoe gebruiken we response analyses om activatie te optimaliseren?
  • Hoe gebruiken we analyses en voorspellingstechnieken tijdens de koopfase om tot een beter aanbod te komen?
  • Hoe kunnen we gebruiksdata inzetten in innovatie en productontwikkeling?
  • Hoe kan analytics bijdragen aan betrokken en loyale klantrelaties?

Meer weten?

Bel Paul op 06-21541996 of stuur een mail.

Meer informatie

Nieuwland Endezaak werkt samen met ORTEC Consulting, experts op het gebied van Advanced Analytics & Optimization bij het formuleren van strategieën rond data driven waarde creatie.

Op donderdag 24 november 2016 gaf Hans Spaan (director ORTEC Consulting) inzicht in hoe B2B marketeers big data analytics effectief kunnen inzetten.

Ben je geïnteresseerd in zijn presentatie en wil je weten hoe big data jou kunnen ondersteunen? Klik hier en we sturen jou meer informatie toe.

 

 

Introductie Hans Spaan

hans spaan.jpg

Hans Spaan is Director bij Ortec Consulting.

Hans is commissaris en lid van de Raad van Advies bij een onderneming in bouwmaterialen, een facilitair dienstverlener, een mode onderneming en een social venture. Daarvoor was hij (interim) CEO en CCO in de luxury goods, diervoerders en de modebranche. Hans begon zijn loopbaan in de marketing consultancy.